Tuesday, July 03, 2012

Hati oh Hati.

Alahmdulillah wa salam ala rasulillah.
Kita bertemu kembali di dalam post yang santai kali ini. Berhabuk sudah blog ini. Penubuhan blog yang kali ke berapa aku pun tidak tahu. Tapi yang pasti insya Allah blog ini mungkin blog yang pasti untuk aku menulis untuk umat ini dan untuk aku sendiri. Moga-moga Allah berikan aku kekuatan untuk menulis lagi. Sebenarnya, aku dengki juga dengan blog yang lain. Ayat bukan main lagi tersusun, santai dan yang penting matlamat yang dia ingin sampaikan itu sampai kepada pembaca. Bila aku baca post aku. Hurmm.. terasa panjang giler. Ahh ada ke orang hendak membaca?

Akhirnya aku cuba muhasabah sendiri dan cuba membaiki cara penulisan aku. Insya Allah cukup santai dan bahasa yang digunakan mungkin bahasa-bahasa rojak. Abilah aku dengan Cikgu BM. Maaf cikgu. Post yang lepas aku rasa aku janjikan tentang sambungan solat iaitu Peninggalan Solat. Hurmm.. maaflah ye.. hari ini baru ada mood untuk menulis dan idea br datang. Insya Allah mlm ini aku akan menulis lagi untuk post yang aku telah janjikan. Nantikan pembahruan cara aku. Tetapi kalo tak berubah juga.. aku pun tak tahu.

Hari ini hari last exam major subjek. Perghh... Lega dia bukan main lagi... Namun pengakhiran exam ini dengan cara aku kantoi jawab soalan sungguh tidak seronok. Hurm.. Selalunya akulah yang tukang comfort orang.. Then bila kena batang hidung sendiri. Dush2... Aku cuba console dengan diri aku sendiri. Mula dengan sms ayah, then ayah suruh banyakkan doa. So lepas zohor tadi punya lama aku berdoa dalam sujud. Mohon pada Allah ditenangkan hati dan memberikan aku kejayaan.

Ya.. bila kita yang tukang mendengar manalah sama dengan tukang bercerita. Kita cuba untuk memberikan nasihat pada orang, Namun pada diri? Itulah, diri selalu sombong dengan nasihat hati sendiri. Kata-kata dahulu yang diungkap waktu orang kesusahan, bila diaplikasi pada diri bagai ada perisai untuk kata-kata itu tembus ke hati sendiri. Hati oh hati.

0 comments:

Post a Comment